Γιατί απεργούν δάσκαλοι – καθηγητές;

Για ακόμη μια φορά (σε αντιπαραβολή με τις απεργίες στην Ελλάδα), οι δημόσιοι υπάλληλοι φωνασκούν  για την κρίση που τους κτύπησε και το μαχαίρι που το κράτος προσπαθεί να τους επιβάλλει. Οι ιδωτικοί υπάλληλοι από την άλλη, ως οι μισθωτοί δεύτερης κατηγορίας, δεν απολαμβάνουν της ίδιας προβολής, υποστήριξης, προπαγάνδας (αν θέλετε) και -φυσικά- ωφελημάτων. Αλλά για αυτούς ούτε λόγος.

Διαβάζουμε τις ανακοινώσεις των συνδικαλιστικών οργανώσεων (εδώ και εδώ) οι οποίες είναι χαρακτηριστικές ενός συνδικαλιστικού οργάνου, που αντί να προωθεί το καλώς νοούμενο καθολικό συμφέρον των διορισμένων και των εν δυνάμει εκπαιδευτικών, αρκείται στους πρώτους, αδιαφορώντας σχεδόν ολοκληρωτικά για τους δεύτερους.

Η κοινή ανακοίνωση κάνει λόγο για

την άνιση επιβολή φόρων στο δημόσιο τομέα σε σχέση με τον πλούτο

 Για την άνιση -μέχρι το πρώτο πακέτο μέτρο- καταβολή φόρων στο Ταμείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων μισθωτών δημοσίου και ιδιωτικού τομέα ούτε λόγος. Σαφώς, ο πλούτος (όταν παράγεται σε σωστά ρυθμιστικά πλαίσια, δηλώνεται και προσφέρει αξιοπρεπείς όρους εργοδότησης) δε μπορεί να θεωρείται πταίσμα, αφού η φορολόγησή του πέραν ενός σημείου καταστά μια χώρα αφιλόξενη για επενδύσεις και σκοτώνει την επιχειρηματικότητα εν τη γενέσει της. Λογική διαφορετική έχουν οι δάσκαλοί μας, κρατικίστικη .

Οι ΟΕΛΜΕΚ-ΠΟΕΔ έχουν λόγο και στην -για πρώτη φορά- προσπάθεια στόχευσης της πολιτικής πρόνοιας του κράτους. Θεωρούν ορθό και κοινωνικά δίκαιο, την καθολική επιχορήγηση ανεξαρτήτως εισοδήματος, θυμίζοντας μόνο σοβιετικές πρακτικές. Αντίθετα θεωρούν ότι αποκρύπτεται ο πλούτος, τη στιγμή που με το συγκεκριμένο πακέτο μέτρων αίρεται το απόρρητο σε υποψία φοροδιαφυγής και γίνεται αυστηρότερο το πλαίσιο εκδόσεων αποδείξεων.

Εξοργιστικότερη όλων, είναι η αντιμετώπιση των συντεχνιών των διορισμένων προς τους εν δυνάμει εκπαιδευτικούς. Ελάχιστη αναφορά στην μείωση της κλίμακας των νεοεισερχομένων κατά 10%, που εν τέλει γίνεται για την προστασία των μισθών των εκπαδευτικών που ήδη βρίσκονται στις εκπαιδευτικές υπηρεσίες του υπουργείου παιδείας. Μάλιστα, ο πρόεδρος της συντεχνίας των δασκάλων Φίλιος Φυλακτού (εδώ) κάνει λόγο πως ο κατάλογος διοριστέων είναι ό,τι πιο αξιοκρατικό σήμερα για διορισμό στο δημόσιο και εξασφαλίζει το διορισμό των καλύτερων λειτουργών στα σχολεία μας. Το βούλιασμα των καταλόγων από το 2004 και έντευθεν -με την είσοδο των κοινοτικών στους καταλόγους και την αναγνώριση ιδιωτικών τριτοβάθμιων ιδρυμάτων στην Κύπρο- έχει ακυρώσει τα επιχειρήματα του συνδικαλιστή. 7 χρόνια πριν.

Αφαιρώντας το δικαίωμα στην -ελπίδα για- εργασία στην εκπαίδευση σε κάθε νέο που τώρα σπουδάζει συναφή σπουδή, ο κατάλογος κρίνεται από τους διορισμένους εκπαιδευτικούς πανάκεια στη σωστή πρόσληψη. Στερώντας το δικαίωμα στην αξιολόγηση του, και πιθανή πρόσληψή, μόνο και μόνο επειδή ο φέρελπις εκπαιδευτικός αποφοίτησε αργότερα από τους υπόλοιπους. Μια ματιά στους καταλόγους της εκπαιδευτικής υπηρεσίας (εδώ) θα σας πείσει για το μάταιο της εκπαιδευτικής εργασιακής προοπτικής στην Κύπρο για νέους αποφοίτους και φοιτητές. 

Πομπώδης, επίσης, και η απουσία προτάσεων για βελτίωση του δημόσιου σχολείου του σήμερα. Ριζοσπαστικές προτάσεις όπως η ευθυγράμμιση των διακοπών των εκπαιδευτικών με αυτές των υπόλοιπων υπαλλήλων του δημόσιου τομέα, ακούγονται ως νεοφιλελεύθερες και αντι-εργατικές. Το ίδιο και η επιστράτευση των διορισμένων εκπαιδευτικών τα απογεύματα για ενισχυτική διδασκαλία στους αδύναμους φοιτητές. Άλλωστε, ελάχιστοι εκπαιδευτικοί -όπως φαίνεται- θα διαδήλωναν και θα απεργούσαν (έστω και για λίγες ώρες) για τη βελτίωση της παιδείας της γενιάς του αύριο.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s